30 Aralık 2015 Çarşamba

KONSERVELER

Bazı konservelerin kutusunda şişme meydana geliyor? Bu ürünler kullanılabilir mi? 



            Hayır, kesinlikle kullanılmaz. Bombaj tabir edilen konserve kutusundaki şişkinlik, ürünün bir şekilde hava aldığının ve içinde mikroorganizma oluşumunun başladığının göstergesidir. Bu tür ürünlerin tüketilmesi gıda zehirlenmesine yol açabilir.

             Konserve kabı içinde gelişen mikroorganizma gaz oluşturarak ürünü bozabilir. Bombajlı ürünlerde kutunun altında ve üstünde şişkinlik gözle görülür bir durumdadır. 
           Bombajın nedenleri arasında yetersiz ısıl işlem, kutunun düzgün kapatılmaması, kutunun sevkiyat aşamasında darbe alarak hermetikli yapının bozulması sayılabilir. 
         Konserve ürünü satın alırken kutuların sağlam olmasına, bombajsız olmasına, etiket bilgilerinin tam olmasına ve son kullanım tarihinin geçmemiş olmasına dikkat edilmelidir.

5 yorum:

  1. Bilgiler için tesekkürler. Blogunuz hayirli olsun.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Blog Keşif Etkinliğinden geliyorum. Sizin şirin bloğunuzu takibe alıyorum. Ben de blogumda Amerika notları, lezzet dünyam, oğlumla etkinlikler gibi konular paylaşıyorum. Yeni yayın ve yorumlarda görüşmek dileğiyle takipleşelim mi? Ben de beklerim sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevdican hanım. bloğunuzu takibe aldım :)

      Sil
  3. bloğunuzu takibe aldım çok hoş bir bloğunuz var :)

    YanıtlaSil